"New Product" Form wont open

Nej det kan jeg da godt se, men reelt skal jeg kun bruge de nødvendige formulare, (formularen hvor du opretter ny kunde samt formularen hvor du opretter nye produkter), og tilhørende tabeller/forespørgsler og evt kodemodul/makro.
68MB også når den er zippet?
Så må vi prøve noget andet:
Hvis du opretter en ny kunde og lukker formularen, derefter åbner den igen og prøver at oprette nye produkter, kan du det eller får du stadig en fejl?
Hvordan åbner du produktformularen fra kundeformularen, (det viser/beskriver du ikke)?

Nej det kan jeg da godt se, men reelt skal jeg kun bruge de nødvendige formulare, (formularen hvor du opretter ny kunde samt formularen hvor du opretter nye produkter), og tilhørende tabeller/forespørgsler og evt kodemodul/makro.
68MB også når den er zippet?
Så må vi prøve noget andet:
Hvis du opretter en ny kunde og lukker formularen, derefter åbner den igen og prøver at oprette nye produkter, kan du det eller får du stadig en fejl?
Hvordan åbner du produktformularen fra kundeformularen, (det viser/beskriver du ikke)?

Lagene er således:

Mainmenu->KundeListe (her er kunder listet i en tabel og har en knap der leder til en singular formular) -> Kunde ->Produktliste (her opstår problemet hvor jeg har en knap til at oprette nye produkter

Lagene er således:

Mainmenu->KundeListe (her er kunder listet i en tabel og har en knap der leder til en singular formular) -> Kunde ->Produktliste (her opstår problemet hvor jeg har en knap til at oprette nye produkter
Du svarede ikke på følgende:
Hvad er koden bagved knappen, vis et skærmdump?
Vis også recordsource for formularen hvor du indtaster nye produkter.

Du svarede ikke på følgende:
Hvad er koden bagved knappen, vis et skærmdump?
Vis også recordsource for formularen hvor du indtaster nye produkter.

Hej JHB

Undskyld jeg ikke har svaret over weekenden.

Jeg får stadig den samme fejl "mismatch" når jeg forsøger at oprette et nyt produkt uanset hvornår jeg trykker på "Nyt Produkt" hvis der ikke allerede er minimum ét gemt produkt.

Knappen er bare et simpelt "Open Form" macro som ellers plejer at virke, jeg har brugt samme function i mange forskellige formularer i tidligere Database og også, måske jeg bare skulle forsøge at lave den om.

Attachments

• mismatch.PNG
    mismatch.PNG
    28.4 KB · Views: 85
  • nytproduktF.PNG
    nytproduktF.PNG
    84.9 KB · Views: 71
Hej JHB

Undskyld jeg ikke har svaret over weekenden.
..
Det er OK, du har vel holdt weekend. :)

Jeg får stadig den samme fejl "mismatch" når jeg forsøger at oprette et nyt produkt uanset hvornår jeg trykker på "Nyt Produkt" hvis der ikke allerede er minimum ét gemt produkt.
Så ved jeg i hvert fald det ikke skyldes at "KundeID" ikke er skrevet ind i kunde tabellen! Det kunne være fejl nr. 1.
Knappen er bare et simpelt "Open Form" macro som ellers plejer at virke, jeg har brugt samme function i mange forskellige formularer i tidligere Database og også, måske jeg bare skulle forsøge at lave den om.
Jeg har igen set på de printscreen du havde da du oprettede dit spørgsmål, der kan jeg se du overføre et argument "[KundeID]=" & [KundeID].
Har du sat en filter eller andet i ny produktformularen?
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se koden bag knappen, for at se hvad det er du overfører.

Det er OK, du har vel holdt weekend. :)

Så ved jeg i hvert fald det ikke skyldes at "KundeID" ikke er skrevet ind i kunde tabellen! Det kunne være fejl nr. 1.

Jeg har igen set på de printscreen du havde da du oprettede dit spørgsmål, der kan jeg se du overføre et argument "[KundeID]=" & [KundeID].
Har du sat en filter eller andet i ny produktformularen?
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se koden bag knappen, for at se hvad det er du overfører.

Ja lige præcis, og igår var jeg så syg :-)

Du må undskylde jeg har trukket så meget i dig, jeg endte med selv at løse problemet, det undrer mig meget jeg fuldstændig har overset den tanke.

Når man opretter en åben formular knap skal man enten vælge:

Åben formular og søg efter bestemt data

eller

åben formular og vis alle posterne

Da det er en blank formular kunne den ikke åbne efter bestemt data uden der allerede var minimum et produkt i den givne tabel :banghead:

Men du skal alt andet lige have tusind tak for din hjælpsomhed!!:)

Users who are viewing this thread

Back
Top Bottom