Hope someone can help me on this. I am trying to load a table into a RecordSet, but it seems I cannot load the data. I can get the column headers but not the values.
I had some code to MsgBox the values of the table but it's all blank so I don't think the table is loaded into the RecordSet.
Here is my code. Can someone take a quick look for me? Much appreciated!!
--------------------------------------
Dim records As ADODB.Recordset
Dim recordsField As ADODB.Field
Dim vendor As String
Set records = New ADODB.Recordset
vendor = Me.Combo214
Me!List212.RowSource = "SELECT record.ID, record.vendor_code, record.invoice_date, record.period_covered, record.amount FROM record WHERE vendor_code = " & vendor & ";"
records.Open "SELECT record.ID, record.vendor_code, record.invoice_date, record.period_covered, record.amount FROM record WHERE vendor_code = "" & vendor & "";", Application.CodeProject.Connection, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdText
For Each recordsField In records.Fields
MsgBox (recordsField.Name)
Next
MsgBox (recordsField.Value)
Next
--------------------------------------------------
I had some code to MsgBox the values of the table but it's all blank so I don't think the table is loaded into the RecordSet.
Here is my code. Can someone take a quick look for me? Much appreciated!!
--------------------------------------
Dim records As ADODB.Recordset
Dim recordsField As ADODB.Field
Dim vendor As String
Set records = New ADODB.Recordset
vendor = Me.Combo214
Me!List212.RowSource = "SELECT record.ID, record.vendor_code, record.invoice_date, record.period_covered, record.amount FROM record WHERE vendor_code = " & vendor & ";"
records.Open "SELECT record.ID, record.vendor_code, record.invoice_date, record.period_covered, record.amount FROM record WHERE vendor_code = "" & vendor & "";", Application.CodeProject.Connection, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdText
MsgBox (recordsField.Name)
Next
MsgBox (recordsField.Value)
Next
--------------------------------------------------